خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه بیشتر به جزئيات توجه کنیم:

چگونه بیشتر به جزئيات توجه کنیم:

چگونه بیشتر به جزئيات توجه کنیم:

توجه به جزئیات امری مهم و ضروری و نیز مهارتی قابل یادگیری و ارزشمند تلقی میشود که میتوانید با تمرین و تکرار این مهارت را به ذهنتان آموزش داده و نیز از آن برای قدرت دهی به مغزتان استفاده کنید. هر چقدر قادر باشید بیشتر به جزئیات توجه کنید در نتیجه ی آن قادر خواهید بود بیشتر به مسائل اطرافتان آگاه باشید و آنها را به درستی مدریت کنید. در اینجا به چندین راهکار ساده خواهیم پرداخت:

افزایش تمرکز عادی و عمومی:

 برنامه ریزی کنید:اگر نمیخواهید اتفاقات و حوادث گوناگون شما را غافلگیر کنند حتما برای اتفاقات روزمره و کاریتان برنامه ریزی داشته باشید. میتوانید با ثبت برنامه و کار هایی که قرار است آنها را انجام بدهید از مسیر اهدافتان دور نشده و همه ی کارهایتان را درست و به موقع انجام بدهید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

برای خودتان لیست بنویسید: نوشتن لیست به سازماندهی کردن تمامی جزئیات کمک فراوانی میکند و باعث میشود تمامی چیزهایی که نیاز به توجه دارند در معرض دیدتان باشند. بهتر است یک برنامه ی کوتاه مدت و یک برنامه ی بلند مدت داشته باشید. بعد از به اتمام رساندن هر مرحله در کنارش یک تیک بزنید و تمرکز خود را بر سایر مراحل متمرکز کنید

یک روتین روزانه و مشخصی داشته باشید: اگر روزتان را بدون برنامه و با آشفتگی آغاز میکنید بهتر است برای خودتان یک روتین روزمره درست کنید و آن را دنبال کنید. برای مثال با مشخص کردن ساعت خواب و بیداری مشخصی برای خودتان میتوانید این روتین را شروع کنید.

حواس پرتی ها را محدود کنید: عوامل حواث پرتی در شکل ها و حالت های مختلفی وجود دارند مثل: اعضای خانواده و دوستان و همکاران پر صحبت ونیز گرسنگی و اینترنت و... .

در این موقعیت ها که شما در کل نمیتوانید بر روی یک چیزی تمرکز کنید قادر به توجه به جزئیات نیز نخواهید بود پس برای جلوگیری از این قبیل اتفاقات میتوانید اقداماتی بکنید. نسبت به محل کار یا درستان حساس باشید و محلی ساکت و خلوت با نور و دمای مناسب را انتخاب بکنید. حتما گوشی خود را خاموش کنید و یا در حالت هواپیما قرار بدهید و از دوستان و اعضای خانودتان بخواهید به غیر از مورد ضروری به شما زنگ نزنند. در مقابل همکاران پر صحبت نیز میتوانید در اتاقتان را ببندید و یا مودبانه از آنها خواهش کنید که تا تمام شدن کارتان مزاحم شما نشوند.

چندین کار را همزمان انجام ندهید: انجام چندین کار همزمان و باهم مانع از تمرکز شما روی موضوع خاصی میشود و کیفیت عملکرد شما را پایین می آورد و مانع از تمرکز شما بر روی موضوع خاصی میشود و توجه شما به جزئیات را نیز پایین میآورد. پس بهتر است برای انجام هرکاری وقت و زمان خاصی در نظر بگیرید.اگر مجبورید چندین کار را همزمان انجام بدهید بیشتر وقت و زمان خود را روی کار مهمتر متمرکز کنید.

به خودتان استراحت بدهید: بهترین راه برای افزایش تمرکز و دقت و بازدهی مغز استراحت دادن به مغز است چراکه مغز نیز نیاز به کمی استراحت دارد. یک پیاده روی کوتاه و یا یک فنجان چای یا قهوه یکی از بهترین راه های استراحتی به شمار میروند.

مهارت های افزایش تمرکز:

 مدیتیشن کنید: مدیتیشن با افزایش قدرت ذهنی و تمرکز به شما کمک فراوانی میکند. سعی کنید در محلی آرام و ساکت روزانه 15 دقیقه مدیتیشن کنید. چشمانتان را ببندید و نفسی عمیق بکشید. هر وقت افکار مزاحم به سمتتان هجوم آوردند دم و بازدم عمیقی کنید و بر روی چیز های مثبت تمرکز کنید.

 تصاویر مختلف را با جزئیات به خاطر بسپارید : به یک تصویر نگاه کنید و سعی کنید تمامی جزئیات آن را به خاطر بسپارید و سپس تا جایی که میتوانید هر چیزی که در یادتان مانده را ذکر کنید. هرچقدر بیشتر تمرین کنید قادر خواهید بود جزئیات بیشتری را به خاطر بسپارید.

 مهارت های ریاضیتان را تقویت کنید: ریاضیات به تمرکز و دقت فراوانی نیاز دارند به همین علت مهارت های ذهنی و قدرت تمرکز به جزئیات را بسیار بالا میبرند. سعی کنید بیشتر به محاسبات و اعداد و ارقام دقت کنید و کمتر از ماشین حساب استفاده کنید.

جدول حل کنید و یا پازل درست کنید: به جای هدر دادن وقتتان در صفحه های مجازی میتوانید با جدول و یا پازل خودتان را سرگرم کنید. این فعالیت های ذهنتان را چالش میکشند و مهارت های ذهنی و سطح اطلاعاتتان را نیز گسترش میدهند.

مترجم: آیسان شفیع راد

مجله ی ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده